Case Suomen Sisu: YLE corrects mistake but remains quiet about it

by , under Enrique

The opinion piece of Suomen Sisu’s new chairman, Olli Immonen, was mistakenly published as “news” on Friday by YLE. That was later corrected by YLE, apparently after the broadcaster got a number of concerned emails from readers. The latest problem? YLE didn’t mention that it had corrected the mistake.

Why is this important? Because YLE has an obligation to tell its readers when it has corrected a story. Those that read the original posting by Immonen still believe that the Perussuomalaiset  (PS) MP’s rants about postmodern art was “news.”

See how YLE corrected the mistake by comparing both snapshots below. The first one, which was published Friday, is an exact copy of what the chairman of the extremist anti-immigration association published on his Uusi Suomi blog.

Kuvankaappaus 2013-3-23 kello 5.39.28

 

Before..
Kuvankaappaus 2013-3-23 kello 5.39.46

 

…and after. Why doesn’t YLE mention that it had corrected the mistake?

Suomen Sisu has been called a lot of things in the past, from Nazi-spirited to extremist by the Finnish Security Intelligence Service (Supo). The group still lives in the murky world of eugenics, a disgraced pseudo-science whose aim was to create a master white race by wiping out other ones.

Suomen Sisu openly supported “racial hygiene” and discouraged white Finns from marrying foreigners, which the anti-immigration association denies.

It’s views on multiculturalism are very similar to the Ku Klux Klan and U.S. American Nazi Party, which express concern about the whites becoming a minority in their country.

 

  1. Farang

    You still don’t understand? In the title it says:

    Olli Immonen: blah blah blah…

    This means exactly that whatever follows is from Olli Immonen (eg. his opinion).

    YLE has not corrected the article, it has only moved it from News section to “näkökulmat” section. No change to the article at all, therefore no need to mention any updates.

Leave a Reply